التخطي إلى المحتوى الرئيسي

How do I build an app like Uber?

How do I build an app like Uber 
to build an app like Uber will depend on the following variables: (I) Size of the project and consequently total development hours. (II) Price / Hour paid for the development. (III) Productivity of the development team.

(I) Size of the Project: I strongly recommend you to simplify the project as more as you can and create a minimum viable product that has just the core features sufficient to deploy the product, and no more. Try to deploy the product to a subset of possible customers—such as early adopters thought to be more forgiving, more likely to give feedback, and able to grasp a product vision from an early prototype or marketing information. This strategy targets avoiding building products that customers do not want and seeks to maximize information about the customer per dollar spent.

(II) Price / Hour: The price per hour varies drastically depending the location the development team is working from. If your target is reducing the total project cost you should allocate your development team in countries which have good developers and a low cost of living. Some examples are Eastern Europe, India and Brazil.

(III) Development Productivity: You will increase productivity if you use frameworks to accelerate software development. Please see below some examples of good productivity tools:
 Lodex Solutions  - Will help you to accelerate up to 4x backend development.
An app usually consists of 02 different programming layers which are the backend and the frontend. Please see below some figures to forecast a development budget.

Budget for the Backend: I suggest to forecast something between USD 20k to USD 25k for the first cycle of development. It’s important to use the MVP – Minimum Viable Product concept and make things as simple as possible during the initial development cycle. This cycle should not take more than 3 months.
Total Development Budget: Please project something between USD 40k to USD 50k for the first development round. Please bear in mind you can blow this money very fast and please make sure you focus on key features. Have the initial features set online and test your business. An additional development round should be done after customer feedback.

You will need also to budget for continuous support and maintenance of your app. A good rule of thumb is something between 5% to 10% of the original software project.


تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

تصميم الالعاب الالكترونية

100 مليار دولار هو حجم وناتج تجارة وصناعة سوق الألعاب الالكترونية دوليا، ليصبح هذا السوق في أهمية أسواق أي سلع استراتيجية أخرى .. مع انتشار الهواتف الذكية بصورة كبيرة و انتشار العاب و تطبيقات الهواتف الذكية اصبح هناك العديد من   الاشخاص يهتمون بتصميم العاب الاندرويد و الايفون  لذلك تقوم شركة لودكس بتصميم العاب اندرويد وايفون والالعاب الاونلاين والعاب الديسك توب بكل احترافية وبتصميمات رائعة وجودة عالية .    Game Developing           

White Friday Offer of Mobile App Construction

White Friday, is the name given to the first Friday after Pentecost The day has a cultural significance in North West England, as the date on which the annual Whit Walks are traditionally held. By convention, the Whit Walks coincide with brass band contests, held in Saddleworth, Tameside and other outlying areas of Greater Manchester. Tradtionally, children and their supporters from Anglican school Sunday Schools 'walked' on Whit Monday, those from RC Sunday Schools on Whit Friday, [1]  and there was an element of competition in general display, dresses and banners. Outside Manchester city centre, other Sunday Schools walked on Whit Sunday and in surrounding towns on other days during (or in the weeks following) Whit Week. This period marked the height of their year's activities for many local brass bands. The Feast of Pentecost, which falls on the seventh Sunday after Easter, is an important feast day in the Christian...

دليلك لعمل فيلم رسوم متحركة (Animation)

مرحلة ما قبل الإنتاج Pre-Production أحياناً يدمج البعض مرحلة التطوير Development في هذه المرحلة لتصبحا مرحلة واحدة، وعموماً تلك إختلافات واردة من إستوديو لآخر ومن فريق عمل لآخر، ولكن تبقى الخطوط العريضة واضحة ومتّفق عليها. في هذه المرحلة نبدأ بتحويل كل ما سبق في مرحلة التطوير لعمل ملموس، وتبدأ التقنيات في الظهور بعض الشيء، وتنتهي تلك المرحلة حين يصبح كل شيء جاهزاً لبدء العمل في تصوير مشاهد الفيلم نفسه. 1-     الصوت Vocal Tracks وهي مرحلة تسجيل الادآء الصوتي، حيث يتم فيها إختيار القائمين على عمل الادآء الصوتي للشخصيات وتسجيل أصواتهم وإستخدامها فيما بعد عند التحريك مع مراعاة أن يكون الادآء الصوتي مناسباً للمشهد ولنمط الشخصية، وأن يتناسب التحريك فيما بعد مع هذا الآداء الصوتي. (مثلاً عند عمل الادآء الصوتي لشخصية تقفز من الفرح لا يجب أن تكون نبرة الصوت عادية أو بها القليل من الحماس، بل يجب أن تنفجر من الحماس في الواقع). هذه المرحلة إختيارية وهناك أفلام – أغلبها قصيرة – لا يتحدث فيها الأبطال إلا فيما ندر أو ربما لا يتحدث الأبطال فيها على الإطلاق، هناك ح...