التخطي إلى المحتوى الرئيسي

Difference between UX and UI designer and web designer?


UI Designers
"UI" stands for "User interface". Traditionally, that means the actual buttons, text, and pixels that appear on the screen. So the UI designer would be responsible for everything about how a web site or application appears in the interface - this would include visuals (e.g. "Are the buttons pink or blue?" "Do they have gradients or are they flat?") as well as overall architecture of the page (e.g. "We should put the Sign Up button at the top of the screen because it's the most important thing"). 

UX Designers
"UX" stands for "User experience". This is a much broader and higher-level discipline than UI, because it includes not just the interface, but also all the systems and interactions that support it. For example, the UX designer should care about what happens when a frustrated user calls the help desk as well as how pixels appear on the screen. 

Interestingly enough, because this role can be so high-level, sometimes the UX designer usually won't pay so much attention to pixels. Instead, he or she will work with either a visual designer or a dedicated UI designer (maybe a junior person on his/her team?) to polish the visual execution of the user experience.


Practical Response


Clearly, there's overlap between these two roles in the academic definition. In my experience, most businesses use the terms UI and UX interchangeably. The definition of the title depends entirely on the company. 

Generally, what they mean is: the UI/UX designer is a person who is responsible for strategizing, organizing, and executing an interface that accomplishes that company's business goals. Depending on the team, this might include any combination of the following deliverables:






تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

White Friday Offer of Mobile App Construction

White Friday, is the name given to the first Friday after Pentecost The day has a cultural significance in North West England, as the date on which the annual Whit Walks are traditionally held. By convention, the Whit Walks coincide with brass band contests, held in Saddleworth, Tameside and other outlying areas of Greater Manchester. Tradtionally, children and their supporters from Anglican school Sunday Schools 'walked' on Whit Monday, those from RC Sunday Schools on Whit Friday, [1]  and there was an element of competition in general display, dresses and banners. Outside Manchester city centre, other Sunday Schools walked on Whit Sunday and in surrounding towns on other days during (or in the weeks following) Whit Week. This period marked the height of their year's activities for many local brass bands. The Feast of Pentecost, which falls on the seventh Sunday after Easter, is an important feast day in the Christian...

تصميم الالعاب الالكترونية

100 مليار دولار هو حجم وناتج تجارة وصناعة سوق الألعاب الالكترونية دوليا، ليصبح هذا السوق في أهمية أسواق أي سلع استراتيجية أخرى .. مع انتشار الهواتف الذكية بصورة كبيرة و انتشار العاب و تطبيقات الهواتف الذكية اصبح هناك العديد من   الاشخاص يهتمون بتصميم العاب الاندرويد و الايفون  لذلك تقوم شركة لودكس بتصميم العاب اندرويد وايفون والالعاب الاونلاين والعاب الديسك توب بكل احترافية وبتصميمات رائعة وجودة عالية .    Game Developing           

دليلك لعمل فيلم رسوم متحركة (Animation)

مرحلة ما قبل الإنتاج Pre-Production أحياناً يدمج البعض مرحلة التطوير Development في هذه المرحلة لتصبحا مرحلة واحدة، وعموماً تلك إختلافات واردة من إستوديو لآخر ومن فريق عمل لآخر، ولكن تبقى الخطوط العريضة واضحة ومتّفق عليها. في هذه المرحلة نبدأ بتحويل كل ما سبق في مرحلة التطوير لعمل ملموس، وتبدأ التقنيات في الظهور بعض الشيء، وتنتهي تلك المرحلة حين يصبح كل شيء جاهزاً لبدء العمل في تصوير مشاهد الفيلم نفسه. 1-     الصوت Vocal Tracks وهي مرحلة تسجيل الادآء الصوتي، حيث يتم فيها إختيار القائمين على عمل الادآء الصوتي للشخصيات وتسجيل أصواتهم وإستخدامها فيما بعد عند التحريك مع مراعاة أن يكون الادآء الصوتي مناسباً للمشهد ولنمط الشخصية، وأن يتناسب التحريك فيما بعد مع هذا الآداء الصوتي. (مثلاً عند عمل الادآء الصوتي لشخصية تقفز من الفرح لا يجب أن تكون نبرة الصوت عادية أو بها القليل من الحماس، بل يجب أن تنفجر من الحماس في الواقع). هذه المرحلة إختيارية وهناك أفلام – أغلبها قصيرة – لا يتحدث فيها الأبطال إلا فيما ندر أو ربما لا يتحدث الأبطال فيها على الإطلاق، هناك ح...