التخطي إلى المحتوى الرئيسي

Why are so many game developers opposed to gamification?

"Gamification" and "bringing game mechanics to serious endeavors" are not necessarily the same thing.
It's hard to talk for all the game developers, but I will give you my take on this issue:
  1. The most basic characteristic about games is they are intrinsically motivated activities which challenge players in a specific skill (I am not talking about other types of play, which are not games by definition). Games are a voluntary activity - because when they are not, they aren't games anymore, they are a chore, a task, a job.
  2. Most of the other extrinsic motivation-creating game mechanics (that include badges, levels, coins, etc.) are not unique to games. Moreover, they are used by organisations for decades (or more?) to generate (extrinsic) motivation (just think about schools and workplaces). I admit that the game industry perfected these extrinsic motivations better than others, as these mechanisms became critical for prolonging user-retention, although its effect on retention is still lower than introducing real challenge (and new content) into the game.
  3. Therefore, Gamification brings nothing new. On the one hand, adding extrinsic motivation to real world activities won't transform them into games (which the word implies, even if it is not the exact defintion). And on the other hand, people have been using these tools to motivate other people for decades without calling them by a cool buzzword.


تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

تصميم الالعاب الالكترونية

100 مليار دولار هو حجم وناتج تجارة وصناعة سوق الألعاب الالكترونية دوليا، ليصبح هذا السوق في أهمية أسواق أي سلع استراتيجية أخرى .. مع انتشار الهواتف الذكية بصورة كبيرة و انتشار العاب و تطبيقات الهواتف الذكية اصبح هناك العديد من   الاشخاص يهتمون بتصميم العاب الاندرويد و الايفون  لذلك تقوم شركة لودكس بتصميم العاب اندرويد وايفون والالعاب الاونلاين والعاب الديسك توب بكل احترافية وبتصميمات رائعة وجودة عالية .    Game Developing           

أفضل برامج لصناعة الرسوم المتحركة

تعد صناعة أفلام الكارتون والأنيميشن من الصناعات الضخمة والمكلفة، إلا أن ظهور التكنولوجيا وكثير من التطبيقات تسهل من صناعتها كثيرا، مع توفير الكثير من الأموال التي يتم إنفاقها لعمل أفلام مميزة. وترصد فيتو 3 برامج لعمل أفلام أنيميشن 3D 1- برنامج Autodesk 3DS Max يتميز البرنامج بأنه سهل الاستخدام، وسريع، ويمكن من خلاله ابتكار شخصيات مختلفة ثلاثية الأبعاد، البرنامج غير مجانى إلا أنه يمكن تحميله للتجربة، أو الحصول عليه مجانا لمدة 3 سنوات في حالة كنت طالب، ويمكن تحميله من  هنا  2-برنامج Cinema 4D. ويتميز البرنامج بتوفير مجموعة واسعة من الإصدارات المختلفة، والتي تناسب كافة الاحتياجات وميزانية المستخدم، البرنامج سهل الاستخدام، ويوفر الكثير من الخيارات التي تمكن من عمل فيلم احترافى، ويمكن التحميل من  هنا  بعد اختيار الإصدار المناسب. 3- برنامج FlipaClip  وهو تطبيق خاص بالهواتف الذكية العاملة بنظام أندرويد، البرنامج سهل الاستخدام، التطبيق يقدم العديد من المزايا من طبقات الرسم، وجدول زمنى وأدوات مختلفة للرسم، ويمكن تحميله من  هنا  4- تطبيق Animation ...

Difference between virtual reality, augmented reality and mixed reality

Augmented reality and mixed reality are often used to refer to the same idea, however there are a few potential differences between the two depending on who you speak to. To some, it is semantics, while to companies like Microsoft, there is an important distinction between the two terms. The majority of mentions of augmented reality and mixed reality in the press right now refer to “mixed reality” as a synonym of “augmented reality”. Even experiences which could be under the umbrella of “mixed reality” are called “augmented reality” by the companies creating them. This is where things get confusing. “Mixed reality” is most commonly used by Microsoft to describe their HoloLens. The media often call it “augmented reality” to begin with, adding on in a rather forced sounding way — “or as Microsoft calls it, ‘mixed reality’”, followed by using the terms interchangeably throughout their articles. It is best explained by starting with the much easier definition of “virtual reality”: ...