التخطي إلى المحتوى الرئيسي

Learn mobile app development (iOS / Android / Windows Phone)?


Learn mobile app development (iOS / Android / Windows Phone)?

Follow the following generic steps in the order of learning:


  • Mobile OS basics.
  • Understand why a mobile platform is created and relative pros and cons of each platform.
  • Software and hardware architecture
  • Mobile platform design
  • User Experience/Interface Basics
  • Design guidelines and best practices
  • Basic usage of APIs, Libraries, protocols, etc. in general in the programming language used.
  • Core development part begins from official developer documentation (refer the platform you want to develop for)
  • Understand SDK (Software Development Kits), emulators, extensions and their better alternatives.
  • Resources required for implementing a particular kind of functionality.
  • Code maintenance, integration and syncing - SCM like GitHub or BitBucket.
  • Community involvement with developer groups, pages, meetups and organisations.
  • Testing guidelines and associated tools, testing kits, mechanisms, etc.
  • Dedicated testing and performance evaluation test suites and methods.
  • Code simplification and optimisations.
  • Beta testing with developer community and maximum possible set of available real devices.
  • A legal developer guideline self-check before publishing or deploying the app.
  • Opening official developer account and going through payment procedures.
  • App maintenance - interacting with user review and re-iterating on the scope for improvements.


    Additional steps:
  • App monetisation - ads, in-app purchases and premium app versions.
  • Design improvements as per the newest available UX in the market.
  • Performance improvements from user feedback.
  • Scaling and expansion to other platforms or devices.



    Note: I've not provided you with links because learning resources are widespread and their effectiveness may vary from person to person.
    Also, I'd like you to get more aggressive about power searching of the web - a skill that is the foundation stone of any innovative developer.

    Additional point: For a long term sustainability and support, prefer native development over hybrid development.
Lodex



تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

تصميم الالعاب الالكترونية

100 مليار دولار هو حجم وناتج تجارة وصناعة سوق الألعاب الالكترونية دوليا، ليصبح هذا السوق في أهمية أسواق أي سلع استراتيجية أخرى .. مع انتشار الهواتف الذكية بصورة كبيرة و انتشار العاب و تطبيقات الهواتف الذكية اصبح هناك العديد من   الاشخاص يهتمون بتصميم العاب الاندرويد و الايفون  لذلك تقوم شركة لودكس بتصميم العاب اندرويد وايفون والالعاب الاونلاين والعاب الديسك توب بكل احترافية وبتصميمات رائعة وجودة عالية .    Game Developing           

أفضل برامج لصناعة الرسوم المتحركة

تعد صناعة أفلام الكارتون والأنيميشن من الصناعات الضخمة والمكلفة، إلا أن ظهور التكنولوجيا وكثير من التطبيقات تسهل من صناعتها كثيرا، مع توفير الكثير من الأموال التي يتم إنفاقها لعمل أفلام مميزة. وترصد فيتو 3 برامج لعمل أفلام أنيميشن 3D 1- برنامج Autodesk 3DS Max يتميز البرنامج بأنه سهل الاستخدام، وسريع، ويمكن من خلاله ابتكار شخصيات مختلفة ثلاثية الأبعاد، البرنامج غير مجانى إلا أنه يمكن تحميله للتجربة، أو الحصول عليه مجانا لمدة 3 سنوات في حالة كنت طالب، ويمكن تحميله من  هنا  2-برنامج Cinema 4D. ويتميز البرنامج بتوفير مجموعة واسعة من الإصدارات المختلفة، والتي تناسب كافة الاحتياجات وميزانية المستخدم، البرنامج سهل الاستخدام، ويوفر الكثير من الخيارات التي تمكن من عمل فيلم احترافى، ويمكن التحميل من  هنا  بعد اختيار الإصدار المناسب. 3- برنامج FlipaClip  وهو تطبيق خاص بالهواتف الذكية العاملة بنظام أندرويد، البرنامج سهل الاستخدام، التطبيق يقدم العديد من المزايا من طبقات الرسم، وجدول زمنى وأدوات مختلفة للرسم، ويمكن تحميله من  هنا  4- تطبيق Animation ...

Difference between virtual reality, augmented reality and mixed reality

Augmented reality and mixed reality are often used to refer to the same idea, however there are a few potential differences between the two depending on who you speak to. To some, it is semantics, while to companies like Microsoft, there is an important distinction between the two terms. The majority of mentions of augmented reality and mixed reality in the press right now refer to “mixed reality” as a synonym of “augmented reality”. Even experiences which could be under the umbrella of “mixed reality” are called “augmented reality” by the companies creating them. This is where things get confusing. “Mixed reality” is most commonly used by Microsoft to describe their HoloLens. The media often call it “augmented reality” to begin with, adding on in a rather forced sounding way — “or as Microsoft calls it, ‘mixed reality’”, followed by using the terms interchangeably throughout their articles. It is best explained by starting with the much easier definition of “virtual reality”: ...